본문으로 바로가기

Notice
BACK TO LIST

2008 Spring 제휴기관 지원안내(지원서 첨부파일 포함)

  • CategoryGMP Notice
  • NameKIM, Hyun Joo
  • Date2007-08-02 00:00
  • Hit614
? Application for 2008 Spring 지원안내

- 지원자가 선발인원보다 월등히 많을경우, 대학원 내부선발을 거칠 예정 (현재로서는 계획없음)
- 대학원 선발기준: English Test score / SAP지원현황 등을 종합적으로 고려하여 판단

■ Application Form
- 모든 지원서상의 이름은 여권에 기재된 이름이어야 합니다.
- Paper Form의 경우는 작성전에 Form을 잘 읽어본 후 주의를 기울여 작성하여야 합니다. 작성중에 오타로 수정이 필요한 경우에는 새로운 Form으로 처음부터 다시 작성하며 절대 수정액을 사용하면 안됩니다. 모든 사항을 기입하면 다시 검토를 마친 후 교학실로 제출하여 담당자에게 확인을 받은 후 최종제출하여야 함
- 작성중 잘 모르겠거나 기입여부가 불분명할 시에는 빈칸으로 남겨주고 표시하여 제출전 담당자에게 문의하십시오.
- Online Application 작성중 GPA 기입부분에서 학부/대학원 GPA기입이 4.0 만점기준으로 표기토록 되어있으면 다음의 표를 참고하여 계산하십시오. 그 외에는 4.5만점으로 하여 GPA를 기입하시면 됩니다. (특별한 GPA환산식이 있는 대학은 그의 기준에 따르도롣 합니다)

4.0 = A+, A 2.8 = B- 1.5 = D+
3.8 = A- 2.5 = C+ 1.0 = D
3.5 = B+ 2.0 = C 0.8 = D-
3.0 = B 1.8 = C- 0.0 = F


■ Resume or Curriulum Viate
- 영문이력서 혹은 경력서로써 특정한 양식은 없으며 크게 인적사항, 학력,경력사항, 포상 및 특이사항을 중심으로 작성되며 양식은 인터넷에서 많이 찾아볼 수 있습니다.
- 학교에따라 Resume에 특별한 사항의 기술을 요구할 수 있으니 지원하고자 하는 학교의 안내를 상세히 읽어보시기 바랍니다.

■ Statement of Purpose (SOP) ? 학업계획서 혹은 Essay
- 심사시에 지원자를 파악하는데 가장 중요한 정보로서 Top Business School 지원자들 같은 경우 SOP를 2~3달에 걸쳐서 작성합니다. 그만큼은 아니겠지만 최재한 공을 들여서 작성을 하시기 바랍니다.
- 학교마다
- 학업계획서로서 지원자의 장점 및 경력,이력사항을 중심으로 지원하고자 하는 Program의 연관성 및 포부등을 효과적으로 기술하되 자신만의 특성을 부각시킴
- 지원하고자 하는 학교의 faculty와 curriculum을 잘 검토한 후, 각 교수들의 관심 분야와 연구 분야를 세밀히 살펴볼 필요가 있다. 해당학과의 교수들의 profile을 최대한 활용하고, 주요저널에 발표된 관심분야의 교수들의 동향을 살펴보는것도 도움이 됩니다.
- 입학심사에 가장 크게 작용하는 사항으로써 많은 노력을 기울여서 작성되어야 합니다. 전문 교정을 보는편이 바람직합니다.
- 짜깁기는 절대로 금합니다. (지원자 심사시 다 알아보고 담당자에게 메일보냅니다..)

■ Recommendation form (Reference Form) ? 추천서
- 학교에 따라 다르지만 2부 혹은 3부를 요구합니다. 지원대학의 Reference Form이 있는 경우에는
- 2부일 경우 소속기관과 KDI대학원 교수님께 각 1부씩 추천서 작성을 부탁드리면 됩니다. 대학원 교수님께 부탁드릴경우 수업을 수강했던 교수님께 요청하기 바라며 개인 이력서와 수강했던 과목의 성적이 나와있는 성적증명서 그리고 KDI 대학원 레터지와 봉투를 함께 주시기 바랍니다. (지원대학의 Reference Form이 있는 경우에는 지원자 정보를 기입 후, Reference Form 의 추천인 작성란도 반드시 작성토록 하여야 합니다.)

to be completed by applicant 부분 -> 학생 기입부분
to the recommender -> 추천인 기입부분


- 추천서를 부탁드린 교수님께는 충분한 시간을 드리고 (약 2주정도) 언제까지 제출해야 한다는 것도 같이 말씀드리십시오.
- 추천서는 추천인의 공식 기관 letter지에 Print혹은 기술되어야 하며 마찬가지로 기관Envelope으로 Sealed(겉에 풀칠하고 Sign하는것)되어야 합니다.
기관 Letter지 혹은 봉투가 없다면 꺠끗한 A4용지와 항공봉투를 사용하셔도 됩니다. 추천인의 서명을 Envelope의 접합부분에 가로지르도록 받은 후 교학실로 제출하십시오.

■ Affidavit of support (재정증명서)
- 각 기관의 고유양식에 따른 재정증명서를 발급받아야 하며 가능하면 지원하는 학교명과 과정명이 기록되도록 하십시오.
- 재정지원금액은 Tuition Fee를 cover 할 수 있는 학비 외에 항공, 주택등 현지에서 필요한 모든 비용을 cover 한다는 내용이 있어야 하며 Salary 역시 언급이 되면 좋습니다.
- 학교별로 기관에서 발급한 재정증명서 외에 학교 양식의 Financial Form 이 있는 경우게 있는데 이 경우 학교양식의 Financial Form 에도 소속기관의 정보와 서명을 받아야 합니다.

■ 영문 성적증명서/졸업증명서
- 수학했던(졸업 및 수료 외 기타모두 해당) 학교에서 Sealed(봉인)된 성적증명서(혹은 졸업증명서도 같이)를 발급받아서 교학실로 같이 제출해주시면 됩니다.
- 보통 학생서비스 센터나 교학서비스센터에서 발급 가능합니다.

■ TOEFL / IELTS Score Sheet
- TOEFL 성적 제출은 ETS Reporting이 기본입니다. (ETS에 학교코드로 Reporting을 신청)
- TOEFL Reporting 방법은 첨부된 파일을 참고하시기 바랍니다.

■ Passport Copy 여권사본
- 지원자 본인과 동반가족의 여권사본을 같이 제출하시기 바랍니다.
- Application 에 지원자와 동반가족의 성명 및 생년월일이 여권상의 정보와 일치하는지 반드시 확인하십시오.
- 관용여권과 일반여권의 차이는 없습니다. (구태여 관용여권을 만들 필요가 없음)

■ Application Fee
- Online 지원일 경우, Application Fee 온라인 카드결제가 가능합니다.
- Hardcopy 지원시에는 시중은행에서 수신자:지원학교명 으로 Money check(Money order)를 발급 후 지원서와 같이 첨부하십시오. (MSU MSF는 Application Fee 면제)

- 지원서류 제출시 복사본 2부를 만들어 한부는 원본과 같이 교학실에 제출, 나머지 한부는 본인 소지



Crawford School of Economics and Government, Australian National University

- Online Application Form : http://students.anu.edu.au/apply_online.asp (제출하지 않은채로 사본 제출하여 교학실 담당자 확인 후 제출)
- Official Transcript [ Bechalor, Master(Current) ]
- Certificate of graduation [ Bechalor ]
- TOEFL / IELTS score copy
- Certificate of employment
- Financial support statement
- Certificate of enrollment
- Passport copy
- Resume
- Statement of Purpose
- Recommendation letter (2 each)


DUKE Center for International Development, DUKE University
The Graduate program for International Development Policy

Online Application : http://www.gradschool.duke.edu/admissions/

A Complete Application Includes:
1. An official undergraduate transcript with degree posted. The term “transcript”
may not be a familiar term to some applicants. In the U.S. a transcript includes the
following information:
? the dates you attended the institution
? the titles of the specific courses or subjects in which you were enrolled
? the number of hours of instruction involved in each course or subject
? the grade, mark or some other form of evaluation you received for each course
or subject
? any degree, diploma, or certificate awarded for completion of your studies
To be considered an official transcript the document (s) must contain the institution’s
stamp or some other form of certification that clearly indicates authenticity. If your
institution does not make a practice of sending original transcripts, copies of the original
documents that have been certified by the issuing institution may be accepted.
2. Transcripts from additional colleges and universities attended should also be submitted
and be official using the same criteria as stated above.
3. For non-English transcripts, translated transcripts done by an official translator
and bearing the insignia and signature of that translator.
4. Three letters of recommendation
5. Statement of Purpose: write a one-page essay explaining your purpose for study in
the PIDP.
6. Policy Essay: write an assessment of a particular development policy issue of concern
to you. Please limit your response to 300 words.
7. Official TOEFL (Test of English as a Foreign Language) for non-native English
speakers. All applicants whose first language is not English must submit TOEFL scores
(not older than 2 years). A minimum TOEFL score of 550 paper based or 213 computer
based is required. TOEFL scores that don’t meet the minimum may be considered,
provided that the applicant goes through an intensive English as a Second Language
course prior to enrolling.
Details on the TOEFL exam and registration forms are available at U.S. embassies
and consulates as well as U.S. Information Agency offices, or from www.toefl.org.
Please request that the official TOEFL score be sent to the Graduate School admissions
office, institutional code 5156.
8. Application Fee: $75
9. A current Curriculum Vitae or Resume
10. Affidavit of Support (재정보증서; 기관양식)





Harry S Truman School of Public Affairs; University of Missouri-Columbia
Master of Public Administration(MPA)

(1) Online 으로 지원 가능 (http://gradschool.missouri.edu/apply)
(2) Truman School 입학지원 서류를 교학실에서 취합하여 보낼 예정입니다.

준비하셔야 할 서류는 아래와 같습니다. (Online 으로 지원한 항목은 제외)
단, Application이 완료되는 시점은 Online 지원을 위시한 모든 필요서류가 도착하는 때로 간주됨


? Completed Checklist (배포된 Brochure에 포함되어 있음)
? Online application : http://gradschool.missouri.edu/apply 제출하지 않은 상태로 출력 후 교학실 확인 후 제출
? MPA Application for admission
? Affidavit of Support
? Application Fee of $60.00 (Online Application - Credit card payment )
? Official Transcripts (all previous college or University work) ? Sealed (KDI 봄학기 성적증명서/ 여름학기 수강확인증명서 포함)
? TOEFL Score (must be reported by ETS) : MU''s Institutional Code for the GRE and TOEFL is: 6875
? Resume
? Three Letters of Recommendation
? Statement of Interest

University of Colorado at Denver and Health Sciences Center
Accelerated Master of Public Administration (AMPA)

Application checklist -

? Application form ( Paper )
? Official transcripts (2 each) ? all previous college or university work (Sealed)
? 3 Recommendation ? (Narrative)
? Application fee 75$
? Resume
? Statement of Purpose
? Affidavit of Support
? Financial Support form
? TOEFL score sheet

HAWAI’I PACIFIC UNIVERSITY
12 month MBA

배포된 유인물의 Admission 책자 혹은 첨부된 File을 참조하세요 (없으신분은 교학실에서 픽업)



? Application form Page 3,4
? Essay Page 5,6
? Additional Information Page 7
? Financial Sponsorship Page 9
? 2 Recommendation form Page 11~14
- 동봉된 Recommendation 봉투에 Sealed 처리 되어야 함.
? Application Fee Payment Page 17
? Affidavit of Support (각 소속기관 양식)
+
? Official Transcripts (all previous college or university work) -Sealed
? Certificate of Graduation (all previous college or university work) - Sealed


상기 서류가 준비되면 동봉된 HPU 대봉투에 넣어서 봉인하지 않은채로 교학실로 제출

The School of Planning, Design and Construction, Michigan State University
Master of International Planning Studies(MIPS)

? MIPS Application
? Application Fee of $60.00
? Official Transcripts (all previous college or university work) -Sealed
? Certificate of Graduation (all previous college or university work) - Sealed
? TOEFL Score (ETS Reporting)
? Resume
? 추천서 면제
? Statement of Purpose
? Copy of passport (including dependent)
? Affidavit of Support (각 소속기관 양식)

* Resume 에 동반인의 출생도시 (시.군단위까지 ) 기입란을 만들어 표기하여 주시기 바랍니다.

Eli Broad College of Business, Michigan State University
Master of Science in Finance(MSF)


? Application for Admission to Graduate Study
? Official Transcripts (all previous college or university work) - Sealed
? Certificate of Graduation (all previous college or university work) - Sealed
? TOEFL Score copy
? Resume
? 추천서 면제
? SOP 면제
? Copy of passport (including dependent)
? Affidavit of Support (각 소속기관 양식)
? 반명함판 사진 2매

** MSU 측에서 배포한 Check List 를 반드시 숙지하시고 지시된 Guideline에 따르시길 바랍니다. 조금이라도 미흡한 부분이 생기면 입학수속이
많이 Delay 될 수 있습니다

University of Illinois at Urbana-Champaign, Department of Economics
The Masters of Science in Policy Economics (MSPE)

? Application form (On-line) http://www.grad.uiuc.edu/admissions/apply/
? Financial certificate form
? Official transcript(s) (all previous college or university work)
? Certificate of graduation
? Three letters of recommendation (Sealed)
? TOEFL Score (ETS report)
? Affidavit of support (재정보증서; 각 기관 고유양식)
? Statement of Purpose (On-line)


Saint Louis University Master of Urban Affairs

Required Documents Checklist
Application Form and Fee
? $40 application fee
Official Transcripts
? Must be received in a sealed envelope
? Transcripts in a foreign language must include certified English translation
Letters of Recommendation
? Three letters with signatures are required
? Must be received in a sealed envelope with writer''s signature across seal
Professional Goal Statement
? Approximately 500 words, double-spaced
? Include Name and Social Security number on each page
? Statement should provide insight into applicant''s professional interests: What experiences influenced your decision to apply to SLU? What program or faculty attract you to SLU? Career Plans?
? Department of interest should be contacted for further assistance
? Academic, professional and volunteer information


School of Policy, Planning & Development (SPPD), University of Southern Calofornia
Master of Public Administration(MPA)

Application Materials
The following items are required in order to complete the applications process:
? a USC Graduate Application http://www.usc.edu/admission/graduate
? $85 application fee
? official transcripts from all colleges and universities attended
? a completed SPPD Master''s Supplemental Application Form (PDF)
? a current resume
? a minimum of three letters of recommendation, including at least one academic reference
? a statement of purpose of approximately 1,000 words addressing the following questions:
o Why are you interested in pursuing the Master of Public Administration degree?
o How will a Master of Public Administration degree affect or enhance your career aspirations and goals?
? official TOEFL scores (Institution Code: 4852)
? official transcripts indicating the award of all degrees with the title and date conferred in the applicant''s native language and an exact translation into English of each document
? a financial guarantee statement showing proof of the ability to pay all tuition and living expenses (Affidavit of Support : 재정보증서)
Attachments
  • zip 첨부파일 Application Form for 2008 Spring.zip (0Byte / Download 474회) Download