1. 모집인원: 00명
2. 방 형태: 2인 1실
3. 거주기간: 2018.9.1(토)~2018.12.7(금) → ★★가을학기 종료 후 퇴실
4. 입실날짜: 2018.9.1(토) ~2018.9.2(일) * 해당일 외 입실불가
5. 신청기간: 8.22(수) 00:00 ~ 8.23(목) 23:59 * 기간 내 미신청시 추가신청 불가
6. 결과발표: 8.27(월)
7. 신청자격 및 선발기준
1) 신청자격: 국내 주간 재학생 및 신입생 (재학생인 경우 18 가을학기 동안 주간학생에 상응하는 과목을 수강해야 함)
2) 선발기준
· 1순위: 복학생
· 2순위: 신입생
· 3순위: 18 봄입학 주간 학생부터 원거리 거주자 우선
8. 신청방법
1) Open a new window, copy and paste the following link (https://dormitory.kdischool.ac.kr/), and enter the website
2) Log in using your student ID & password
3) Complete the Privacy Policy Survey
4) Click “Next”
5) Fill out and complete the corresponding categories
6) Click “Apply”
9. 입실시 필수 제출 서류
In accordance with the “National Tuberculosis Control Guidelines” issued by the Korea Centers for Disease Control and Prevention, all dormitory residents are required to submit their TB test result before check-in. If you do not submit your TB test result by the deadline stated below, you may be asked to leave the dormitory. Please read the information below carefully.
- Required document: TB test result(chest X-ray)/결핵진단서(흉부X-Ray)
- Language: Korean or English
- Document valid date: Issued within six months of the date of your check-in
- Submission Deadline: No later than your dormitory check-in date
- How to submit: Scan and upload the test result file through the dormitory website after you receive your room assignment
- Remarks: The nearest place where the TB test result can be issued is 새롬동 남부통합보건지소 in Sejong City. (KRW 11,600/044-301-2400).
Please find the attached file for directions.
10. 기타사항
- 기숙사비 2인 1실 기준 1일 6천원 (30일 기준, 월 18만원)
- 입실시 maintenance fee 5만원 및 deposit 10만원 징수 (단, 보증금은 퇴실시 퇴실 점검에 이상이 없을 경우 전액 환불)
- 관리비 5만원(2인실 기준) 초과 시 초과금액 납부
- 침구류 본인 지참
- 홈페이지 기숙사 내용 참고 (https://www.kdischool.ac.kr/#/www/cp/campus_life/student_life/dormitory)
|