본문으로 바로가기

COVID-19
BACK TO LIST

2018 Summer Tuition Payment

  • CategoryKDIS Notice
  • NameByun, Juyeon
  • Date2018-04-25 00:00
  • Hit504

재학생 여러분께,
 

2018년도 여름학기 등록금 납부 고지를 아래와 같이 안내 드리니 기한과 금액 확인 후 납부해주시기 바랍니다.

 

1. 납부기한: 5.7(월) 9:00 ~ 5.12(토) 17:00

  * 납부유예신청서 제출기한: 5.18(금) 18:00

 

2. 등록금액 및 납부계좌 확인 방법

  1) mis.kdischool.ac.kr 방문

  2) 로그인 후 School Register-Tuition Tab 클릭

  3) 2018 여름 등록금액 및 계좌정보 확인(첨부파일 참고 요망)

 

3. 계좌정보 안내

  1) MIS 상 조회되는 우리은행 가상계좌 우선 이용

  2) 우리은행 계좌 오류 발생 시 혹은 MIS에서 우리은행 계좌 조회에 실패할 경우 하기 기업은행 계좌 이용(따로 문의주지 않으셔도 되며 아래 기업은행 계좌를 이용 바랍니다)

   *기업은행 054-065002-01-011(한국개발연구원국제정책대학원)

   **기업은행으로 입금 시 입금자명과 학생명이 상이한 경우 꼭 jy_byun@kdischool.ac.kr 로 연락주시기 바랍니다.

 

 

※  대학원은 3학기제로 운영되어 여름학기 등록금 납입 일정이 봄학기 성적사정 일정보다 빠른 관계로, 성적사정이 완료된 후 6월 첫째주에성적이 반영된 금액으로 재고지가 될 예정입니다(해당자에 한함).

따라서 MIS상 고지금액이 0원인 학생들을 포함하여 성적변동이 예상되는 학생께서는 첨부된 납부유예신청서를 제출해주시기 바랍니다.

 

정규 등록기한 내 등록금 납입이 어려운 경우 납부유예신청서를 제출해주시기 바랍니다. 접수된 납부유예신청서를 검토 후 등록금 납부는 여름학기 말일(8.31 금)까지 유예될 예정입니다. 납부유예신청서는

jy_byun@kdischool.ac.kr 로 제출 바랍니다.

 

※ 등록기한 내 등록을 완료하지 않는 학생의 경우 규정에 의거하여 미등록제적 처리 될 수 있습니다.

 

 

관련하여 문의사항이 있으신 경우 언제든지 연락주시기 바랍니다.

 

 

 

Dear students,

 

We’d like to kindly inform you 2018 Summer term tuition payment indicated below.

 

 

■ Payment of Tuition

 

1. Period: May 7(Mon.) 9:00 ~ May.12(Sat.) 17:00

 

2. How to check your Tuition Fee & Account No: Please follow the instruction below to find out your tuition amount and individually assigned bank account number.

 

1) Visit : mis.kdischool.ac.kr

2) Login

3) Click: School Register

4) Click: Tuition Tab

5) Check: 2018 Summer Term Payment and Account No.

 

3. Account Information:

 

1) Account Number: IBK Bank 054-065002-01-011

2) Account Holder: 한국개발연구원국제정책대학원(KDI School of public policy and management) 

 

 

 

※ The grading process for spring semester will be finalized later than the tuition payment period of summer semester.  

Once your grade is updated, we will announce your final amount of tuition for summer semester during the first week of June. 

Please submit an attatched petition by May 18(Fri.) to delay the payment if you think that your GPA is likely to change.
 

※ Students who can not pay the tuition fee within the designated period have to submit ‘Petition for Delay Payment of Tuition’. After thorough reviewing the petition, tuition payment can be delayed only until end of summer semester(August 31). If you want to apply for petition for delay payment of tuition, please contact Ms. Juyeon Byun at jy_byun@kdischool.ac.kr

 

 

A student shall be expelled where he/she fails to register within the specified registration period.

 

 

 

If you have more questions, please feel free to contact me.
 
Thank you.

Attachments
  • doc 첨부파일 Petition for Delay Payment of Tuition.doc (32KB / Download 201회) Download
  • jpg 첨부파일 Tution Amount Check.jpg (108.46KB / Download 203회) Download